• KOMORA MALARSKA DO AUTOBUSÓW I TROLEJBUSÓW

    kabina lakiernicza

KOMORA MALARSKA – PRZEZNACZENIE

Rozwój standardów jakościowych taboru komunikacyjnego oraz transportowego  wymusza również zmiany w sferze urządzeń lakierniczych zarówno w gałęzi produkcyjnej w wytwórniach pojazdów, jak i w utrzymaniu ruchu w zajezdniach.

Stąd konieczność instalacji nowoczesnych, energooszczędnych rozwiązań zapewniających wysoki poziom warunków pracy poprzez właściwą wentylację, oświetlenie oraz ogrzewanie przestrzeni roboczej kabiny lakierniczej – z wykorzystaniem wszelkich możliwości technicznych stwarzanych przez dzisiejszy poziom techniki.

komora malarskaKABINA LAKIERNICZA O SZEROKOŚCI 5,0M I WYSOKOŚCI 5,0 M

CECHY KABIN DO MALOWANIA AUTOBUSÓW

  • WYMIARY

    Komora malarska do lakierowania autobusów musi mieć odpowiednie wymiary użytkowe wnętrza, stąd najczęściej stosuje się takie przybliżone wymiary:

    • szerokość 5 m lub 6 m
    • wysokość 5 m
    • długość 12 m – 18 m

    Oczywiście podane wymiary są tylko propozycją, którą możemy dowolnie modyfikować, dopasowując projekt do indywidualnych potrzeb i możliwości klienta.

  • OŚWIETLENIE

    Z pewnością ten aspekt jest jedną z najważniejszych cech, ponieważ zadbanie o odpowiednie oświetlenie miejsca pracy lakiernika, pozwala na komfortową pracę. Co za tym idzie, pozwala uniknąć niedoróbek lub innych problemów, wynikających z nieodpowiedniej widoczności na stanowisku pracy. Dlatego w celu zapewnienia odpowiedniego oświetlenia (w naszym standardzie powyżej 1500 lux) komory malarskie do lakierowania autobusów lub trolejbusów są wyposażane w dodatkowy rząd oświetlenia LED. W ten sposób kabina lakiernicza oświetlana jest 3 rzędami lamp LED, dlatego może zapewnić najbardziej komfortowe warunki pracy.

  • SYMETRYCZNY PODZIAŁ

    Ponieważ praca w kabinie lakierniczej może być realizowana w różny sposób, często stosuje się podział symetryczny komory do lakierowania. Dzięki temu rozwiązaniu pracę można przeprowadzać na dwa sposoby:

    • Praca z podniesioną bramą wewnętrzną w jednej dużej kabinie. Sterowanie pracą kabiny lakierniczej odbywa się za pomocą głównego panelu sterowania. W tym trybie można swobodnie malować całe pojazdy
    • Praca z zamkniętą bramą wewnętrzną pozwala na niezależną pracę w obu sekcjach kabiny. Za pomocą panelu głównego i dodatkowego panelu sterowania można ustalać różne fazy pracy. Takie rozwiązanie na pewno sprawdzi się podczas lakierowania rozmontowanych części pojazdów.
  • PODNOŚNIKI LAKIERNICZE 3D

    Lakierowanie dużych elementów wymaga precyzji i swobody poruszania się wokół obiektu. Jeśli chodzi o malowanie małych elementów pojazdu, lakiernik może je realizować wygodnie z poziomu podłogi. Jednak co zrobić, gdy lakierowany obiekt jest za duży, a dodatkowy sprzęt w postaci drabin i rusztowań zajmuje miejsce i nie pozwala na szybkie przemieszczanie się? Dobrym rozwiązaniem wydaje się być postawienie na podnośnik lakierniczy 3D. Pozwala on na przemieszczanie się na 3 płaszczyznach:

    • góra – dół
    • prawo – lewo
    • tył – przód

    Z pewnością winda lakiernicza 3D sprawdzi się, zwłaszcza, gdy planujemy lakierowanie całych autobusów.